21/12-09



mammas lilla pojk börjar bli stor nu :)


okej vi klargör redan nu att det förmodligen kommer vara fler stavfel än normalt för mej,
jag är på jobbet, jobbar natt har inte sovit bra på flera nätter och har nu varit vaken i 21 timmar,
så då förstår ni mej kanske?????


ja det är ju så att lille oliver som i gentligen inte är SÅ LITEN vägde sist 5770g hmmm min lilla klump,
niklas sejer att han är lik ungen i 2 1/2 män kan inte hålla med honom, (jävla kar, min bebis är söt ju)

ja så är det ju jul snart :) är så himla glad att jag och niklas fixade alla julklappar innan oliver föddes :) att man nu bara kan ta det lungt och titta på när alla andra strässar ihjäl sig :)
lilla jemmy får bara bilar av mamma och pappa, hon är helt tokig i bilar just nu, undra vem som lärt henne det????


ja som sackt så sitter jag på jobbet, har börjat tagit åt mej några skift, kan ju inte skada tycker jag, bra att niklas får vara hemma med dom sj också, han klarar det, om inte så har han inge val, men han är en jätte bra pappa tycker jag :) ska bli skönt att komma hemifrån ibland, i morgon (idag) ska jag kanske till linda så våra barn får leka:) hoppas jenny skulle behöva en lek kamrat, lille bror är ju förliten för att leka tycker hon :)

idag (igår) va jag och helena ute och tränade hundarna på att dra hundpulkan, nitro är jätte duktig han drar jenny jätte fint medans nica hoppar och stuttsar och tror att pulkan ska äta upp henne :) inte lätt sej, den skulle ju kanse kunna bitas,
skulle vara kul om hon kom över sin rädsla, så hon får jobba lite också inte bara springa runt som en dåre i skogen, det gör hon nu, nosen nere i snön sedan springer hon förfullt, tittar sedan upp är vit i hela ansiktet :)  det ser ut som om hun knarkar snö :)  men det posetiva är att hon har blivit mycket gladare och piggare nu när snön har kommit, synd bara att jag hatar den:)  men jag kan ju erkänna att det är fint i bland, halle lulia en timme kvar på detta pass:) sedan är jag ledig till den 24:e jobbar då natt med, jippi:( men men jag behöver allt extra man får in,, inte billigt att leva nu förtiden när man får föreldrarledigt undra varför det heter så inte fan är det ledighet heller, men vad skulle man kalla det då????? har inte en aning,, men jag vet att jag tycker om att klaga :)
kan i å för sig inte klaga på försäkringskassan så mycket, visst har dom otroligt kassa regler men än så länga har jag fått pengar i tid å aldrig behöft bråka med dom, men det kommer väll det å skulle jag tro.

nu i några dagar har jag bakat massor av julgodis(mumms) tycker jag är extremt duktig :)
jenny tycker det å, får höra mamma godis hela tiden nu, heeeeee man får väll skylla sig själv eller hur???

ejje och helena va hos oss ihelgen så vi passade på att fira 4:de advent tillsammans, mysigt:)
kan inte fatta att det snart är julafton, som vi ska tillbrina hemma hoss crille och fredrika, nja bara några timmar för min del, ska ju jobba, börjar 18:15 så jag hinner nog inte vara med att öpna paket, men men det kommer fler jular hoppas jag :),

nä undra om man skulle gå å hämta tidningen nu och göra lite kaffe, mmmmmm vad gått






Kommentarer
Postat av: linda

å änteligen så kom ett inlägg från dig...jag har varit in flera gånger om dagen för att läsa något nytt och spännade men de har varit tomt ett tag. Hoppas jenny blir frisk snart så vi kan ses!! ha en bra jul! kram

2009-12-21 @ 22:38:46
URL: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0