förlossningen

det hela började på tisdags morgon :)
jag vaknar upp och har lite små mulet ont i magen,
mistänker att det är på g men törs inte riktigt hoppas på det,
tiden går värken i magen börjar att bli värre :)
bästemmer mej för att ta ett bad, ringer då till mamma och hör med henne hur lång tid det ska gå mellan värkarna innan man åker in....

hade börjat klocka dom det var 4-8 min mellan varje,
hon sa åt mej att ringa hem niklas och åka in, ja ja tängte jag detta tar ett tag det vet jag ju :)
men men ringer till niklas å hör med han om han kommer hem tidigare från jobbet, det visste han inte, bärettade då hur läget låg till han kunde åka om ca 10 min, det va okej från min sida,,,,
jag vankar runt i lägenheten och är himla glad åt att jenny inte va hemma :)
passar på att ringa till förlossningen dom sa att jag var välkommen in :) det var ju posetift.
tillslut kommer niklas hem :) jippi
han undrar om det är ok att ducha först, själv klart pipper jag fram mellan värkarna :)
vi kommer in till förlosningen vid 13:00,,
dom undersöker mej, det vissar sig att jag redan är uppen 6 cm,
niklas suckar och tror att detta kommer att ta flera timmar,
heeee killar

det hela är över 15:39 men jag får behålla lustgasen en liten stund till:)

förlossningen gick jätte bra, en mycket mer posetivare än den med jenny,,


nu har lill killen hunit bli 10 dagar gammal,, han har fått ett namn också Oliver, namnet är taget från
filmen oliver och gänget :)   är man tokig i tecknat så är man :)












Kommentarer
Postat av: systeryster

Grattis till lillkillen...

Hoppas att allt är bra. Har inte velat höra av mig då jag vet att det är många som ringer/hälsar på i början. Hoppas dock att detta har avtagit lite då jag hemskt gärna vill hälsa på honom... Er också naturligtvis:P

Min lillkille hälsar jättemycket och längtar han med.. Hör av dig när det är lungt..



Pussar till de små och massa kramar till dig och Niklas..

2009-11-20 @ 13:07:16
URL: http://lillipopp.bloggplatsen.se
Postat av: linda

Å nu sitter jag å gråter, fin förlossning. Hur mycket vägde han och hur lång var han?? Vad fint svart hår han har!!!

2009-11-20 @ 22:38:12
URL: http://holen666.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0